Köpvillkor

HUR HANDLAR JAG?

För att välja en vara du vill köpa loggar du in eller registrerar dig som kund (om du inte handlat tidigare). Det är viktigt att du anger rätt e-post adress då orderbekräftelsen med ditt ordernummer skickas till den adressen du anger.

Sedan klickar du på varans köpknapp. köpknappen finner du på varje enskild varas sida och den är placerad bredvid varans bild.

Vid varukorg kan du se beloppet du har handlat för. Vill du se dina artiklar trycker du på ”Till kassan”. Önskar du göra ändringar, ta bort eller ändra antal, går det bra att göra det från kundvagnen.

Välj sedan betalsätt samt fraktsätt.

Du kontrollerar din ordersedel och går vidare genom att klicka på ”Skicka beställning”.
Du måste även godkänna våra köpvillkor.

Din order går till oss samtidigt som du får en bekräftelse på din beställning med e-post.
Om du ej mottagit din orderbekräftelse inom 1 dygn ber vi dig att kontakta oss på Tel: 08-466 93 74, E-Post: info@lcn.se

BETALNING
LCN redovisar priser inklusive moms. 

PayPal:
Vi har valt att använda oss av Paypal som vår betalningslösning. Med Paypal betalar du snabbt, enkelt och säkert. Paypal är en av världens största aktörer inom online betalningar på Internet. Paypal har över 100 miljoner användare världen över, och hundratusentals företag använder sig av Paypals tjänster. Betalning kan ske med ert betal- eller kreditkort, eller med ett befintligt Paypal konto. Betalningen sker via Paypals säkra och krypterade anslutningar och servrar. Dina kontouppgifter och kortnummer visas inte för någon, inte ens för oss. 
För mer information om Paypal, besök hemsidan www.paypal.se PP_logo_h_200x51

Faktura:
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa oss på LCN kundservice på tel:08-466 93 74, mån-tors mellan 09:00-17:00, fredagar 09:00-15:00.

LEVERANS 
Dina varor levereras inom 3 vardagar (vår ambition är att leverera lagerförda varor samma dag eller följande dag som betalning erhållits). Om en eller flera varor i en beställning inte finns på lager informeras kunden via e-post eller telefon. Kunden har rätt att ändra, makulera eller välja att invänta restnoterande vara. Beställningsvaror levereras med viss fördröjning.

För alla beställningar där kunden inte hämtar ut sitt paket debiterar LCN Sverige AB kunden en avgift. Avgiften motsvarar de i normalfallet beräknade merkostnader för exempelvis returfrakt, expeditionsavgift och returhantering som LCN Sverige AB drabbas av för ej uthämtade paket, f.n. sammanlagt 250 kr. Denna avgift faktureras kunden med en kredittid på 14 dagar från fakturadatum. I övrigt gäller samma betalningsvillkor som för fakturabetalning.

Enligt distansavtalslagen har en privatkund (konsument) rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla från den dag då kunden mottar sin beställning eller en väsentlig del av den. Gäller ej business to business.

För att kunna åberopa ångerrätten enligt distansavtalslagen måste konsumenten hålla produkten i väsentligt oförändrat skick, dvs. kunden får undersöka produkten visuellt genom att granska utsidan men inte bryta förpackningen eller eventuell plombering.
För att kunna utnyttja ångerrätten skall produkten därför vara i obruten förpackning likväl som i oanvänt och oskadat skick. Produkter som är öppnade eller har bruten plombering ersätts inte. 

FRAKT 
Alltid fraktfritt vid beställning över 2000 kr. För beställningar under 2000 kr tillämpar vi en fast fraktkostnad på 150kr. (Gäller inom Sverige & eventuell avgift för betalningsalternativ tillkommer).

Fraktkostnad för produkt som returneras till LCN Sverige AB betalas av kunden. Kostnaden för eventuella transportskador som uppkommer genom bristfällig emballering av returförsändelsen debiteras kunden. Produkter som returneras mot postförskott kommer inte att lösas ut av LCN Sverige AB.

De produkter som returneras trots brutna förpackningar/plomberingar kommer till fullo att debiteras kund och återsändes till kund enbart efter begäran från kund. I samband med detta debiteras kunden en ny fraktavgift.
LCN Sverige AB tar inget ansvar för transporten av den returnerade produkten/produkterna. 

Privatkund skall alltid, före retur av produkt med hänvisning till ångerrätten enligt Distansavtalslagen görs, informera LCN Sverige AB om detta .

REKLAMERA DIN VARA 
En reklamation kan göras om tex produkten är trasig eller har fått en transportskada vid mottagandet, eller dold transportskada. Produkter som returneras skall alltid skickas i originalförpackning eller motsvarande förpackning för att skyddas i transporten. 


LCN kommer att göra en egen kontroll av den återsända produkten och det är därför viktigt att kundens felbeskrivning är så utförlig som möjligt. Om varan vid kontrollen bedöms vara felfri förbehåller sig LCN Sverige AB rätten att debitera kunden en avgift om f.n. 190 kr för att täcka uppkomna omkostnader för administrationen/hanteringen av reklamationsärendet.

Reklamation av en skadad eller felaktig produkt bör göras inom 7 dagar från datum för leverans. LCN Sverige AB åtar sig att kostnadsfritt korrigera ett konstaterat fel som reklamerats av kund. Om kund, trots vetskap om att produkten omfattas av någon form av felaktighet eller avvikelse, påbörjar konsumtion av densamma, anses kund ha accepterat produkten och förlorar därmed rätten att reklamera varan. Skyldighet att betala försäljningspriset för varan föreligger då för kund.

 

ÅTERBETALNING GÖRS INOM 30 DAGAR EFTER ERHÅLLANDET AV RETURNERADE PRODUKTER.

OM DU HAR NÅGRA FRÅGOR ÄR DU VARMT VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS PÅ Tel: 08-466 93 74, E-Post: info@lcn.se


HOPPAS ATT DU BLIR NÖJD MED DIN BESTÄLLNING!